Logó és arculat tervezés

A jó logó időtálló és minden méretben jól mutat

Miért fontos a jó logó?

A logó a vállalkozásod elsődleges megjelenése, márkád/szolgáltatásod azonosítására szolgál. Segít abban, hogy megmutasd, miről szól a vállalkozásod. Egy egyedi, jól megtervezett végeredmény tükrözni fogja vállalkozásod egyediségét és értékeit. A logó stílusa,  a színek, betűtípusok, formák összhangja kifejezi márkád/szolgáltatásod üzenetét, tevékenységét és célcsoportját.

Logód segít abban, hogy az emberek emlékezzenek a vállalkozásodra, egy  emlékezetes logó segíthet neked kiemelkedni a tömegből.

A logó és az azonos arculati elemek használata minden marketinganyagodon, mint az üzleti kártyákon, weboldalakon és a közösségi médiában, egységes és következetes megjelenést biztosít a vállalkozásodnak.

A profi logó vállalkozásod komolyságát, érettségét közvetíti leendő ügyfeleid felé és bizalmat ébreszt bennük. Egy új termék vagy szolgáltatás igénybevétele előtti keresés során lehetséges ügyfeleid tapasztalat hiányában többnyire vizuális alapon fognak választani, egy jó logó a mezőny elejére repít.

Miért fontos hogy ne legyen rossz logód?

ne legyen félreérthető, elmaradott, olvashatatlan

Egy elavult vagy „gyenge”logó káros az üzleti sikerre nézve, mivel az elmaradottságot és/vagy a szakértelem hiányát sugallja. Egy logó a cég arca és tükröznie kell az értékeit, a látásmódját és a személyiségét. Ha a logó elavult, akkor negatív hatással lehet a fogyasztói véleményre, amely bevételkiesést eredményezhet. Ha van már logó de elavult vagy mutathatna jobban érdemes fontolóra venni a logó felújítását, ha már nem igazodik az aktuális márkastratégiához, vagy ha az utolsó frissítése óta több év telt el. Fontos, hogy az új logó továbbra is tükrözze a cég alapvető értékeit, és passzoljon a célközönséggel. A logó frissítése új lendületet adhat a vállalkozásnak, növelheti a márkaismertséget és új ügyfeleket hozhat.

Fontos továbbá hogy logód ne legyen félreérthető, trágár és ne használjon tiltott ábrákat/alakzatokat, ezek megléte súlyosan károsíthatja vállalkozásod megítélését és még büntetést is vonhat maga után.

Ne legyen nehezen olvasható, ne álljon túl sok ábrából, ne legyenek túl apró részletek különben a kisebb megjelenésekkor (pl.: névjegykártya) az apró részletek kivehetetlenek lesznek és értelmetlenné is válnak.

A tervezés folyamata

1. Konzultáció, brief

Bekérjük elképzeléseid, felmérjük igényeid, megismerjük vállalkozásod, annak célcsoportját és üzenetét. Konzultációnk során javaslatot teszünk és egyeztetjük a használni kívánt színt vagy színeket, tipográfiát, lehetséges vizuális formákat.

2. Koncepciók(vázlatok), prezentáció

Ötletelünk, keresünk és elemzünk majd koncepciókat készítünk, azaz még nem kidolgozott ötleteket, irányzatokat jelenítünk meg figyelembe véve a brief során meghatározott szempontokat.
Ezen a ponton a színek, a tipográfia, a vizuális formák, elemek már megmutatják a lehetséges irányokat, de még semmi nincs kidolgozva.

A koncepciókat elektronikus úton vagy személyes találkozó keretében prezentáljuk és a megbízóval közösen kell döntünk arról, hogy milyen irányba folytatódjon a munka.

Ezt követően egyeztetjük a további teendőket, hogy mi az, amin változtatni kell vagy finomítani.

3. Kidolgozás, tesztelés

Finomítjuk, módosítjuk a választott irányt/irányokat, teszteljük különböző felületeken és méretekben. A tesztelés szintén befolyásolja a kidolgozást a lehető legjobb eredmény érdekében.

Arculattervezéssel együtt érdemes leginkább a logót tervezni, ilyenkor az arculati elemekkel együtt finomíthatjuk, tesztelhetjük és prezentálhatjuk megbízónknak, így elkezdhet működni az arculat és láthatjuk miként használható, mik a határai, és itt fény derülhet olyan részletekre vagy hibákra, amelyek az másképp nem, vagy nehezebben jönnének elő.

4. Véglegesítés és átadás

A kidolgozott és alaposan végigtesztelt logót és elemeit azaz a „logócsomagot” átadjuk vagy elküldjük neked. Tartalmazza a logót vektoros, png és jpg formátumban, a használt színkódokat és betűtípust valamint látványterveket.

Referenciáink

Árajánlatkérés

Dolgozzunk együtt és hozzunk létre egy ütős, profi logót

Kérjük írd meg nekünk elképzelésed néhány szóban. A költségkeret meghatározása fontos a pontos árajánlat készítéséhez, a verziók számának meghatározásához, a ráfordított munka és időkeret előzetes, körülbelüli megszabásához.
Kijelenthető, hogy a magasabb költségkeret jobb eredményre vezet, több választási lehetőséghez, több teszteléshez, finomításhoz, stb. De ha kisebb a költségkereted is megígérjük, hogy ki fogjuk hozni belőle a lehetőségekhez mérten a legjobbat. Van azonban egy minimum ami alatt egy jó logó nem vállalható, a folyamata mindenképpen idő és munkaigényes.